22/5-10 Home From Berlin

Så igår kom jag då hem ifrån Berlin. Veckan såg ut ungefär så här:

Måndag: Vid 6 tiden på kvällen var det att sätta såg på ett tåg först till Lund och sen på ett nattåg som då skulle gå raka vägen till Berlin, jag delade kupe' med Samuel, Anders, David, Peter och Omer. Vi åkte båt Trelleborg- Sasnitz, då det blev en liten tur på båten , jag och Jonna köpte en mjukiskatt till vår klassföreståndare som älskar katter, hon hade stått och tittat på den en lång stund , så hon och Jonna lämnade affären så köpte jag den sen när jag kom ut fick Christina den och hon började gråta. Sen blev det till att sova, vilket inte var det lättaste i en kupe på ett rusande tåg.

Tisdag: Vid 6 tiden på morgonen kkom vi till Berlin där vår guide Maurice mötte upp oss och vidare till Hostelet där vi skulle bo, blev dock krångel med rummen men det ordnade sig efter många om och men. Sedan blev det en trip till den längsta bit som finns kvar av Berlinmuren, senare ett besök på Kartoffelhaus där det åts middag, Currywurst för mig, som synes på bilden nedan. Vår andra klassföreståndare Peter åt något som såg ut som ett grishuvud, det var dock ett stort köttben.

Onsdag: Blev det tripp till Sachsenhausen (ett koncentrationsläger) ,där spenderades runt 3 timmar och det var väldigt intressant att se, men ändå så hemskt när man såg gaskamaren, ugnarna, baracker, likvagnar osv.....

Sen blev det middag på den viatnamesiska restaurangen Chico, där det blevCom Ga Sa Te  (ris med kyckling, typiska grönsaker och sås) för mig, det var en enorm portion men väldigt gott :

Dagen avslutades på någon sorts konst område, med olika slags konst gjort av skrot och målningar osv.

Fast iförsig, dagen avslutades inte där. Det var trots allt sista kvällen och Christina skulle inte åka med oss tillbaka så hela gänget satte sig utanför en bar och drack (det blev 2 Tequila Sunrise + någon annan drink för min del), där satt vi  tills baren stängde vid 1 tiden på natten, och då fick vi bråttom eftersom sista tåget går typ halv 2 om vardagarna. När vi givk mot tåget hade "glädjeflickorna" intagigt sina platser längs gatorna. Vi kom som tur var hem, men det var precis så att vi hann....

Torsdag: Dags att packa, för sen skulle vi åka vid 11 tiden på kvällen. Det blev en tur till Brandenburger Tor och andra sevärdheter, vid BT gick där dock runt folk förklädda till Star Troopers (Starwars), Indian, Nallar, Soldater osv. En bit därifrån fanns ett minnesmonument över de som dött under förintelsen,
Kaiser-Wilhelm-Gedächtniskirche fick även sig ett besök och det var tufft att se den eftersom jag endast sett den på bilder och i ett av Tony Hawks X-boxspelen (men måste säga den såg fräckare ut i spelet:P)

Idag åts det Enchilada, mums och till det dracks det Berliner Kindl Weisse (en vit öl som är smaksatt med antingen något grönt eller hallon, jag tog hallon):

Efter allt detta fick vi åter bråttom, det blev förseningar, missade tåg osv men i sista stund hann vi med tåget som skulle ta oss hem till Sverige. Men tro inte att det var helt problemfritt nu iheller,  en av kupeerna hade blivit dubbelbokad , men det löste sig, jag bytte kupe med Tessa så jag sov med Jonna, Omer och Faysal och sen en Stockholmska som inte var med vårt gäng, de i andra kupeen festade samt då stockholmskan och mitt i natten kommer hon tillbaka och snabbt upp i sin bädd som var överst, strax därpå kommer KONDUKTÖREN in och skriker "No smoking in the train"....
Sov dock bättre denna turen med nattåget än förra.

Fredag: Kom vi till Sverige och Lund, sen vidare mot de Småländska skogarna men inte helt problemfritt här iheller, en bit utanför Alvesta ropade de upp att det var problem mellan Alvesta och Växjö men att det skulle finnas ersättningsbussar i Alvesta. Vi kom dit och sprang runt som galningar , där fanns en massa tågersättningsbussar, men ingen som var till oss, någon tog kontakt med en som sprang runt i gulväst och det visade sig att den bussen som var till oss ej kommit, och det brukade ta 1 timme innan den kom, som tur var skulle där gå ett tåg till Växjö precis så vi ställde oss där, men där behövde vi inte stå länge eftersom det fixades fram skjuts på någon vänster, och det bar av till älskade Grimslöv igen:)

Och nu har det precis blivit Söndag, Idag kommer mamma, vi ska börja packa och städa och så, jag slutar trots allt på Fredag, sen får jag se var jag hamnar, har 2 alternativ kanske, eftersom jag ej blev antagen till den tredje skolan. Nej, nu ska jag sätta mig och jobba på en liten hemlighet till klassen tror jag:)

16/5-10

Imorgon åker jag till Berlin, så jag kommer inte ha tillgång till dator förrens på Fredag då jag kommer hem igen. Tänkte ge er ett lite annorlunda inlägg från mig kanske, som nog inte många vet spelar jag Sims så här ska ni få se lite av mina simmar(de som jag gjort):

Jonas, Martina, Mary Lee= Familjen Ahlgren. En något "knepig familj". Martina (brunetten) och Mary-Lee (blondinen) är ett par, Jonas och Mary-Lee är syskon. Mary-Lee  jobbar och sliter samtidigt som Martina och Jonas har sitt lilla roliga, mest pga att utöka familjen lite.

Familjen Narde'i. En Na'vi familj, med Denton (mannen), Seyfir (kvinnan) och senare också dottern Deisra. Tillökning väntas också för tillfället. Denna familjen gjorde jag direkt efter att jag sett AVATAR, därför var det lite att Seyfir har de traditionella kläderna på sig och Denton har sen mänskliga kläder, jag ville ha något eget men ändå behålla lite. OBS! De är EJ nakna på andra bilden, bara det att de har blåa underkläder.

Låt mig presentera RÖRAN! XD:
1. Familjen Winston: Mary och James med dottern Ariel
2. Familjen Montmare, Ensamståeende  Annie-Sue , mamma till Jamie.
3. Familjen Laker: Peter och senare även adoptivdottern Lakshmi.

Annie-Sue vill ha barn (men vill inte stadga sig) därför sätter hon in en stöt på James Winston (som hon vid detta laget har 3 eller 4 barn med), senare sätter hon även in en stöt på Peter Laker ( ca 3-4 barn med honom också) men sen blir Annie-Sue's egna dotter Jamie (som är dotter till James) och Peter kära och de flyttar ihopa i Peters Hus och Annie-Sue vill nu inte ha något med Peter att göra eftersom hennes egen dotter gift sig med honom så hon lägger återigen in stötar på James. Ja detta var då en kort sammanfattning av vad jag kallar RÖRAN! XD.

Lite andra saker:

Den söta pingvinen som dyker upp då och då och börjar snacka med en snögubbe om fotboll.

Don Lotharios sista tid. Innan hann han dock förlova sig med Cassandra Spökh och få henne gravid, men han ville ju inte stadga sig och gifta sig han ville ju ha fler att ha roligt med. Cassandra klarade sig dock bra och fick Dons barn, sedan skaffade hon butler som hon sen blev kär i och gifte sig med och fick ännu ett barn.

14/5-10 AVATAR

avatar Pictures, Images and PhotosNeytiri Pictures, Images and Photos

Har just sett denna underbara film, helt epic alltså man vet knappt vad man ska säga, men jag gillar dock inte slutet men det lungnar mig lite att det ska komma 2 till filmer:) Dock förstår jag att det nog är ännu mäktigare att se den på bio med 3-D istället för en vanlig laptop på 15'4 skärm (som jag gjorde). Dessutom behövs det fler "hjältinnor" som Neytiri i filmer. Så nu är det bara vänta och se när nästa del kommer, hoppas i så fall den är lika bra. Dessutom det märktes knappt att filmen var närmare 3 timmar lång, Pandora fötrollade det hela med miljön och så vidare.

I see you....

12/5-10

Har man tråkigt så har man därför:

:D

8/5-10 Arsène Lupin

YAY!! I found it!...vad tänker ni nu säkert XD, jo det är så här: Rätt länge nu har jag letat efter en serie som jag såg när jag var liten, så häromdagen lade jag in en fråga på Yahoo! answers där jag frågade efter serien, jag kommer inte ihåg mycket så det var inte så lätt att beskriva men som tur är finns det smarta och hjälpsamma människor i världen så idag fick jag ett svar: karaktären hette Arsène Lupin (jag hade för mig något med loupain typ), Serien heter Night Hood eller Les exploits d'Arsène Lupin .

Introt ser/såg ut så här:

Idag har man agerat hjälpreda eftersom sklan har haft besök av den som gick här för 5,10,15,20,25,30,35,40,45,50,55,60,65 osv år sen. Jag har agerat biljettmottagare i två  pass med en rätt bra rast imellan men där satt jag och jobbade med historia, vilket jag även gjorde efteråt så nu är jag klar med den.
Jag är härmed klar med de 2 sista arbetena före avslutningen, alltså Religionen och Historian. Har en uppgift att göra i Foto med, men den räknar jag inte för den är ju lite roligare.

Blir ev. fest ikväll, får se hur det blir ...är ju inte många veckor kvar nu och V.20 åker jag till Berlin med den kära klassen (eller i alla fall 10 av dem) :)

Har inget mer att säga så,

7/5-10 SKA LÄSA!

Förlåt för dålig uppdatering...
Men har inget att säga.

En gång under mitt liv SKA jag läsa När kärleken kom av Louise Boije af Gennäs, gamalt Nya Tider fan som man är (eller i alla fall Hugo och Anna) borde man nog läsa den. Dock kan det bli svårt,e ftersom den inte finns någonstans.

1/5-10

Som ni säkert märker blir det inte mycket bloggande för mig, har helt enkelt ingen lust. All min energi (i alla fall den som återstår) går åt att orka ens att stå och att klara av skolan.

Är i alla fall i Skåne denna helg, även om jag hatar den förbannade bussresan som tar runt 5 timmar (under den tiden sitter jag på 3 olika bussar), tåg i 10 timmar är f** i mig roligare.

I alla fall....
Idag ha jag och mamma varit i Malmö (eller utanför i alla fall) och bla växlat pengar till min Berlin resa som ska göras med klassen. Sen handlade jag även lite: 4 filmer bla AVATAR , har inte sett den och känns som jag är den enda som ej sett den, den blev i alla fall inköpt på Media Markt för 88kr (billigt jämnfört med andra som tar 149kr och så uppåt), köpte även ett par nya hörlurar/snäckor där ,ett par SkullCandy i rosa (tro det eller ej), eftersom jag verkligen inte är den rosa typen, men jag ville inte ha de svarta, eller de blåa eller röda eller vita (resten av färgerna fanns ej) .

Sen blev det ett litet besök hos mormor, sen körda jag hem därifrån, sen åts det tacogratäng till middag, MUMS! sen såg familjen körslget och det blev även jordnötsringar, chips och coca till det. Och sen hamnade jag här när resten av familjen gick och lade sig.

Igår på bussen hem började jag även läsa Anne Franks dag bok, har hunnit en bit. Har även näst sista delen i Narnia på gång, eftersom jag sagt till mig själv att Narnia ska vara utläst innan sommaren (har hållit på med den sen i höstas, den var ju även med i Borlänge men där hade man ingen ro att läsa precis och det hade kännts väldigt osocialt;)

Har ännu inte iheller fått något besked om jag blivit antagen till någon skola (har ju sökt till 3 st)  hoppas i alla fall att det blir något.

Tror ej jag har mer att säga så ni får ha det så bra.